19 Şubat 2009 Perşembe

[Rec]

Bu filmi aslında çok uzun zaman önce seyrettim ama yorumunu yazmak geçen tv'de eski fragmanlar köşesinde görmemle aklıma geldi.
Bir çoğunuz sinemalarda ''Quarantine'' diye bir korku filmi duymuşsunuzdur yada izlemişsinizdir bu film Rec'in çakması arkadaşlar daha doğrusu çalıntı artık senaryo üretemeyen Amerikalıların çalıntı filmi...Zaten nette yapılan okuduğum yorumlarda da beğenilmemiş,herneyse biz gel gelelim İspanyol yapımı orjinaline...

Rec'i aslında izlemekte oldukça zorlandım bir iki ay geciktirdim diyebilirim ama sonradan birazda Krispi yarışmasının sayesinde gaza geldim ve izledim.Konusunu kısaca özetlersem Angela ve kameraman arkadaşı Pablo,itfaiyecileri konu alan bir program çekmektedirler.Program oldukça sıkıcı geçmektedir.Birden bir ihbar telefonu alırlar,bir yaşlı kadın ev kazası geçirmiştir.Angela ve Pablo'da itfaiyecilerle birlikte olay yerine doğru yola çıkarlar.(Pablo dedikçe Lost'taki abimiz gelio aklıma söylemeden geçemiycem :p) Vardıkları yerde ise akıllarını gelmeyecek şeyler benim en sevdiğim Zombikler :)) vardır...Apartmanı karantina altına alırlar ve kimse ne olduğunu anlamaz, zombiler tarafından ısırılan herkes birer zombiye dönüşür.Sonunu söylemiyim artık canım yorum yapıyoruz şurda izlemeyenler olabilir.
En başta filmin el kamerasıyla çekilmesi muhteşem kendinizi Pablo'nun arkasından koşuyormuş gibi hissediyorsunuz ayrıca hiçte düşmeyen bir temposu varki ciddi heyecanlanıyorsunuz...Mutlaka izleyin derim hatta ondan önce Youtube'da sinema salonunda filmi izleyenleri çekmişlerki süper :) onları bir izleyin .Kendi türünde hakkını vermiş, Amsterdam Fantastik Film Festivali ve Avrupa Film Ödülleri gibi 16 ödül almış ve bir o kadar adaylığı var bana gelince ben zaten bu filmden sonra bir furyaya kapıldım ki sormayın...Artık bir günüm zombiksiz geçmiyor ama sabahları evden çıkarken apartmanın kapısını açana kadar biraz terliyorum ne olur ne olmaz virüs'ün nerden çıkacağı belli olmaz:))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder